gornik
     
Newsy

<-- Cofnij

NWW: W JKKS stawiają na młodość/ 2009-05-05 09:49:58 / Marcin Durczak /
Nowe Wiadomości Wałbrzyskie: Kierownictwo JKKS Górnik Wałbrzych postanowiło zainwestować w odbudowanie szkolenia młodzieży. W tym celu utworzono nową grupę kadetów, którzy w przyszłości mają stanowić o sile wałbrzyskiego zespołu.
Nowopowstała grupa liczy prawie trzydziestu chłopców z Wałbrzycha, Świdnicy, Głuszycy, Boguszowa-Gorców oraz Jedliny-Zdroju w wieku od 13 do 15 lat, którzy koszykarskie rzemiosło szlifować będą pod okiem trenera Arkadiusza Chlebdy. Większość z nich to wyróżniający się gracze w swoich szkołach, którzy nigdy wcześniej nie trenowali w Górniku.

- Po rozmowach z nauczycielami wychowani fizycznego i trenerami postanowiliśmy zebrać ich w jednym miejscu i wybrać najbardziej uzdolnionych - tłumaczy Arkadiusz Chlebda, opiekun grupy. Wśród nich nie brakuje jednak koszykarzy występujących już wcześniej w drużynie młodzieżowej prowadzonej przez Pawła Domoradzkiego. Mowa tutaj między innymi o Hubercie Murzaczu, który w ubiegłym sezonie zadebiutował w ekstraklasie oraz Oskarze Pawlikowskim, Damianie Pabisiaku, Mateuszu Krystosiaku i Szymonie Łozowickim. - Mamy nadzieję, że w ciągu najbliższych sezonów uda nam się wychować kilku wartościowych zawodników, którzy będą tworzyć trzon zespołu seniorskiego - wyjaśnia Janusz Kozłowicz, dyrektor JKKS Górnik Wałbrzych.

Mocno w odbudowywanie szkolenia młodzieży zaangażowali się także rodzice, którzy zacieśniają współpracę z klubem. W trakcie jednego z ostatnich treningów młodych koszykarzy odwiedzili: znany z występów w wałbrzyskim klubie Ime Oduok oraz wychowanek Górnika Rafał Glapiński. Dla młodych adeptów basketu była to znakomita okazja do rozmów z zawodowymi koszykarzami, którzy zachęcali ich do dalszych, ciężkich treningów.

RW

<-- Cofnij

Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
dodaj komentarz | Komentarze:
do zorientowany
2009.05.13 09:26:18
IP: 78.131.206.242
dokladnie tak jest.nie maja zadnycvh podstaw zeby trzymac karty bylych zawodnikow.widac jakie pojecie prezesik ma o zasadach panujacych w koszykowce....ale znajac zycie sprawa i tak skonczy sie w pzkoszu bo bede na sile utrudniac zycie labiemu i reszcie...wyjazd
...
2009.05.12 20:31:06
IP: 83.4.75.205
Do zorientowany: nie pisz bzdur. klub który wyrobił sobie zawodnika ma dożywotnie prawo do posiadania papierów ( chyba, że zostaną wykupione). pewnie żadnego górnika nm nie będzie bo pan "Daj Pieniądze" Kozłowicz będzie chciał miliony za karty...
zorientowany
2009.05.12 17:12:25
IP: 91.203.18.75
łabiak i inni, którzy nie grali w żadnym zawodowym klubie przez rok czasu mogą odebrać licencje bez żadnych kosztów.
Górnik będzie mówił inaczej gdyż jak juz zdazylismy sie zorientowac jest pazerny, wiec nie dajcie sie zwiesc slowom, ze oni maja karty i wszystko im wolno. Zabierajcie je z klubu i idzcie do G.N.M!
DIABEŁ
2009.05.11 21:30:40
IP: 91.203.17.18
W dzisiejszym Słowie sportowym wyczytałem iz "cały czas pracujemy nad rozliczeniem zakończonego sezonu" mówi prezes Górnika pan Kapuściński. "Na dziś nie ma jeszcze żadny decyzji dotyczących występów naszej drużyny w przyszłym sezonie". Wykupienie dzikiej karty - czytamy dalej w artykule - ze wzgledów finansowych nie wchodzi w grę. Co gorsza jest mało prawdopodobne by znalazły się pieniądze na gre wałbrzyszan w 1 lidze. W tej sytuacji najbardziej prawdopodobne jest zgłoszenie Górnika do rozgrywek 2 ligi. Klubowi działacze szukają wsparcia dla zespołu w firmach i instytucjach , ale pieniądze nie sa jedynym problemem. Przez dwa sezony w których Górnik grał w PLK z klubem pożegnało sie wielu zawodników związanych z miastem , którzy nie dostali szansy na gre w PLK. Część z nich znalazła nowych pracodawców, a część zakończyła przygodę z zawodowa koszykówką. Zatem Górnika trzeba budować od podstaw. Jest jeszcze sprawa nowego "tworu" Górnika Nowe Miasto Wałbrzych w którym swój udział zadeklarowali byli gracze Górnika. Problem w tym że "właściwy" Górnik jest posiadaczem niektórych kart zawodników m.in. Łabiaka. Dlatego obie strony musza usiąść do rozmów w tej sprawie.

Tak w skrócie brzmi artykuł, a właściwie jego najważniejsza część.
ziomek
2009.05.11 13:37:25
IP: 83.11.237.187
a ja pytam jestem rocznikiem 91 i chcialbym treniowac tez moze i dla siebie ale zeby grac ;(
wiktorwspanialy
2009.05.11 07:01:04
IP: 83.14.173.10
Jordan na 100% w przyszłym sezonie w Doralu Kłodzko!!
BaCa
2009.05.10 13:58:58
IP: 62.141.218.239
JJ w nastepnym sezonie na 100% w Energii Czarnych;]
przykre
2009.05.09 21:14:49
IP: 24.215.152.173
Szkoda, ze teraz nagle ktos sie obudzil, ze mlodych potrzeba... teraz, kiedy nie ma kto grac. A przez ostatnie lata tak olewano mlodych:/ Poza tym "mlody" to nie 14 latek... mlody to 8-10 latek... Polska to chory kraj... Jugole ogrywaja mlodych, a 18 latek to stary wyjadacz z aspiracjami do Reprezy... ehhh... kiedy to sie u nas zmieni
Darek
2009.05.09 21:10:14
IP: 78.88.213.152
Dokładnie...:(
wtajemniczony
2009.05.09 20:47:46
IP: 91.203.18.75
darek-powiedzmy szczerze ze tadziu p. zniszczyl ta druzyne...
...
2009.05.08 18:50:15
IP: 83.4.77.105
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.

po co to skoro nie publikujesz wszystkiego? ; od ducha: poczytaj sobie przepisy, wyroki itp itd Nie podoba sie, to nie pisz komentarzy tutaj i znajdz sobie inny serwis albo zaloz swoj wlasny. A jak masz jakies zarzuty to miej cywilna odwage podpisania sie jesli cos komus konkretnemu wytykasz.
MoonLife
2009.05.08 16:51:51
IP: 80.52.172.202
....ta strona robi się komedią ....dlaczego cenzurujecie komentarze ....??? i ich nie puszczacie ?
duchu ... czyżbyś musiał sie tłumaczyć z tego co tu jest napisane ?
...blokujesz komenty w których nie ma ani jednego słowa obrazliwego ...tylko sama prawda o sytuacji klubu i jego włodarzy ....dla mnie dno ...komuna ^^^ ; od ducha: podpisz sie z imienia i nazwiska oraz podaj swojego maila w komentarzu zanim zaczniesz miec pretensje, ok? skoro wiesz tyle o klubie i koniecznie chcesz sie ta wiedza podzielic, to chyba nie ma powodow zeby sie ukrywac pod ksywa?
Darek
2009.05.07 17:36:17
IP: 78.88.213.152
Aaaa i jeszcze jedno! Zobacz Aron, jaka to ironia losu i jak to było niedawno, gdy „wywołani do tablicy” chłopcy z roczników 87-89, mieli wówczas po 13-15 lat. Wydaje się, że było to prawie wczoraj, a Ci młodzieńcy mają teraz już po 20-22 lata i jak w sam raz (prawie za darmo) oraz przez najbliższe 8-10 lat byłaby drużyna przynajmniej na 2 ligę, ale przez grzech zaniechania i spóźnione o przynajmniej dwa lata decyzje, ostał się z tamtych fajnych chłopaków, jedynie Pieloch i Kończak (wiem, że nie możesz odpowiedzieć)…:)
Świebi
2009.05.07 16:15:07
IP: 83.4.69.29
podobno ten Pabisiak to jedyny, który się nadaje. Ma niesamowity rzut i do tego jest bardzo przystojny ;)
łysy
2009.05.07 16:14:08
IP: 79.186.215.245
rychlo w czas..ale za jakies 7lat jak moze cos zostanie wybudowane w wch to fajnie bedzie miec wychowanków o ile wroci ekstraklasa
basket
2009.05.07 09:55:56
IP: 83.4.75.132
Co prawda to prawda wiele talentów z rocznika 87 89 i wszystko zmarnowane poniewaz nie bylo kasy na prowadzenie druzyny juniorow starszych.!!!
Darek
2009.05.07 09:15:09
IP: 78.88.213.152
* Oczywiście miało być Pana KIEŁBIKA, a nie "Kiełbia" (literówka)...:)
Darek
2009.05.07 09:04:03
IP: 78.88.213.152
„To ja” – masz rację rocznik 87-89 to był bardzo udany rocznik, być może nawet porównywalny z tym, z którego wyrósł, Glapiński, Kowalski i inni… Znam tą sprawę bardzo dobrze i dlatego nie mogę się zgodzić, że to klub zniszczył tą drużynę. Uważam, że w tych latach, kiedy było to istotne, klub robił właśnie dla tych chłopców o wiele więcej niż dla innych wówczas trenujących. Moim zdaniem powodem rozpadu tego zespołu był brak tzw. chemii i fatalna atmosfera, która została stworzona w tej drużynie. Jednak innym i chyba najważniejszym powodem było to, że w tym czasie, w klubie nie było odpowiedniej osoby, która potrafiłaby udźwignąć prowadzenie tej drużyny. Wielokrotnie namawiałem do tego Pana Krzykałę, Kiełbia i Agnacko, ale niestety nikt, nie chciał rozpoczynać swojej pracy z drużyną, która grała już w kadetach i za takie pieniądze jakie Górnik był w stanie Im zapłacić. Wiem, że klub też starał się pozyskać szkoleniowca dla tej drużyny, ale z podobnym skutkiem jak ja. Namawiałem również Pana Kozłowicza, aby powierzył ten rocznik Aronowi, ale Aron był wówczas jeszcze młodym chłopakiem, który dopiero się uczył i nikt w klubie nie chciał podjąć takiego ryzyka.

„michal” – zapytałeś chyba mnie, czy „Pan Mietek nie jest lepszy od Arona”. Powiem tak: gdy Pan Mietek był jeszcze zawodnikiem, to był moim idolem i w 80% chodziłem na mecze właśnie dla Niego. Pamiętam m.in. takie zabawne historie, jak na tablicy wyników niejednokrotnie pojawiały się 2 punkty już, gdy składał się do rzutu, bo nikt nawet nie brał pod uwagę, że mógłby nie trafić. Pamiętaj jednak Michale, że nie zawsze osoba, która jest idolem tłumów i wirtuozem na boisku, jest dla tych samych osób, takim samym autorytetem również poza boiskiem.

„Buc” – ja nie napisałem, że Rafał nie jest dobrym koszykarzem! Napisałem, że nie udało się wychować „naprawdę dobrego koszykarza”, a to już jest spora różnica… Dla mnie takim naprawdę dobrym koszykarzem jest zawodnik, który decyduje o obliczu drużyny, ciągnie wynik i niejednokrotnie decyduje o wszystkim, będąc nie tylko przedłużeniem myśli trenera, ale również graczem podejmującym samodzielne, a przede wszystkim słuszne decyzje, które dokonują zwrotu wydarzeń na boisku, a poprzez to i wyniku na tablicy. Zauważ, że Rafał nie był podstawowym rozgrywającym nawet w I lidze, a rolę tzw. lidera, bardzo dobrze (moim zdaniem) wypełniał wówczas Stokłosa.

Co do szkolenia młodzieży w Górniku, to nie wiem jak to wygląda teraz i jak w tej chwili prezentują się dawni dobrze zapowiadający się chłopcy Arona (np. Oskar Młynarski), bo przestałem się tym interesować jakieś dwa lata temu, ale w przeszłości wielokrotnie rozmawiałem, podczas kadry kadetów Dolnego Śląska z Panem Eugeniuszem Spisackim (szef szkolenia DZKosz), który powiedział mi, że to co się dzieje w Górniku w tej kwestii, to jakiś ponury żart, gdyż systematycznie, każdego roku, przyjeżdżają na kwalifikacje do Kadry DŚ, coraz słabsi, a nieraz wręcz nieco śmieszni chłopcy…
ARON
2009.05.06 21:36:12
IP: 83.13.187.18
Jezeli można spytać to który jesteś rocznik? ( jeżeli 1994/95/96 to wyślij mi swojego maila na adres arkadiuszchlebda@wp.pl a ja odeśle Ci formularz zgłoszeniowy. )
Dziękuje i pozdrawiam za zainteresowanie.
Kaleta z Podzamcza
2009.05.06 15:07:30
IP: 78.8.53.162
Można się jeszcze zapisać?
To ja
2009.05.06 14:42:11
IP: 62.87.239.22
a ja sie grzecznie pytam gdzie sa chlopaki z rocznika 1987-1989??? klub ich po prostu zniszczyl... moze by bylo warto ich jeszcze "zaprosic" do ponownego trenowania (o ile sie zgodza jeszcze)... szok!
dh
2009.05.06 11:41:37
IP: 83.4.74.53
do ducha : Święta racja. Zmarnowano wiele talentów, wszystko dzieje się trochę za późno... Pamiętam jeszcze chociażby wicemistrzostwo Polski juniorów starszych w 2000 roku.
Buc
2009.05.05 22:44:25
IP: 78.88.206.88
Darku nie zgodze sie, że glapa nie jest dobrym koszykarzem. Grał w meczu gwiazd 1 ligi, był pierwszopiątkowym zawodnikiem w sezonie awansu! czy to mało?
michal
2009.05.05 18:58:48
IP: 91.203.18.75
a mietek nie lepszy od aarona?
1600100900
2009.05.05 17:32:29
IP: 83.8.28.185
ot styrlitz niepoprawny optymista....
I dobrze!
2009.05.05 16:36:55
IP: 78.8.46.45
Dobra, ... nie krytykujcie! Ważne, że w ogóle coś się ruszyło i zaczęto myśleć. Ktoś musi grać przecież w śmiesznej 2 lidze przez następne lata!
Darek O.
2009.05.05 15:47:18
IP: 78.88.213.152
Dziwi mnie, że zaczną "już" od 13-15 latków (w większości z ulicy), skoro o wiele szybciej można by zrobić zawodników z 18-25 latków…:) I właśnie to mnie śmieszy!
Wyszkolenie zawodnika na poziomie ligowym to długotrwały proces, oparty o ogromne kompetencje, wieloletnie doświadczenia, a przede wszystkim, pieniądze, ciągłość i systematyczność szkolenia, ale nawet wtedy daje to szansę wychowania z jednego rocznika zaledwie z 2-3 pełnowartościowych grzaczy na poziomie 2-3 ligi. Przy dużym szczęściu udaje się, co kilka lat wychować zawodnika na poziomie I ligi, a o najwyższym szczeblu rozgrywek to już nawet nie wspomnę… Najlepszym przykładem jest tutaj Śląsk Wrocław, który szkoli młodzież na bardzo wysokim poziomie, a do ligi udaje im się wprowadzi,ć średniej klasy zawodnik, raz na kilka lat. W takim mieście jak Wałbrzych, taki rocznik jak ten, z którego wychowano Glapińskiego, Kowalskiego i innych równie uzdolnionych chłopców (którzy zdobywali medale MP), zdarza się raz na kilkanaście lat i nawet z tak udanego rocznika, szkolonego przez naprawdę dobrych, jak na wałbrzyskie warunki trenerów, nie udało się wychować ani jednego naprawdę dobrego koszykarza. Wiadomo, że dobrze, iż nasi „działacze” postanowili w ogóle cokolwiek robić, ale moim zdaniem jest to tylko takie chaotyczne bicie piany i mydlenie oczu, po tym, czego na własne oczy doświadczyliśmy w minionym sezonie.
Aron ja życzę Ci szczęścia, bo moim zdaniem jesteś w tej chwili jedynym kompetentnym trenerem, który jest w stanie coś zrobić za te grosze, które zapewne będą Ci płacić, ale pamiętaj, że taki ktoś jak „Mydełko” (nawet najlepszym trenerom), trafia się czasami tylko raz w życiu. Wiesz, że szanuję Cię za pasję, kompetencje i ogromne zaangażowanie, ale naprawdę nie wierzę w powodzenie tej misji i rozpoczęcie szkolenia od poziomu KADETA...:)
...
2009.05.05 15:29:16
IP: 83.4.75.31
zamiast zrobić to 3 lata temu kiedy była moda na koszykówkę i kilkunastu konkretnych chłopaków by się znalazło mamy się teraz cieszyć murzaczem
dh
2009.05.05 14:32:07
IP: 83.4.81.116
O to chodzi. Szkolenie to podstawa. Fajnie by było jakby w seniorach zbudowane teraz zespol oparty glownie na najzdolniejszcyh mlodych graczach w kraju ktorzy dostaliby szanse w Górniku (oby to byla 1 liga). Do tego 3 konkretnych wyjadaczy pierwszoligowych.; od ducha: szkoda tylko, ze w zasadzie zmarnowano pare ladnych ostatnich lat... kiedys nasi juniorzy walczyli o medale MP.
styrlitz
2009.05.05 13:54:25
IP: 79.186.50.50
No to za 12 lat extraklasa.Brawo.
Darek
2009.05.05 10:22:47
IP: 78.88.213.152
Śmiać mi się chce jak to czytam... Aron chyba sam w to nie wierzysz :)
Grafika: StrzeliStudio / Html&css: adrian-pawlik.pl / hosting: www.hb.pl